reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katarína Kalivodová

Katarína Kalivodová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Katarína Kalivodová, pre niektorých Katka, ďalších Kača, pre oca cicka, pre deda kukaňa a bratovi som segra. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Ako všetci pozostalí, aj my hľadáme vinníka

Katarína Kalivodová

Ako všetci pozostalí, aj my hľadáme vinníka

Byť lekár je povolanie, nie zárobková činnosť. Kto chce zarábať, nech vyvinie appku na to ako žiť život naplno. A keď vám rodičia hovoria, choď aspoň za zubára, vedzte, že aj cez zuby sa dá zabiť človek.

  • 17. jún 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
O malej bielej mačičke s ružovým čumáčikom

Katarína Kalivodová

O malej bielej mačičke s ružovým čumáčikom

Sedela si tak na kľučke od dverí, malá biela mačička s ružovým čumáčikom. Voľkala si na tej kľučke. Priadla a bola bezpochyby spokojná. Vŕŕŕŕŕŕ´gŕŕŕŕŕ. Ako keď technický typ ročného dieťaťa narazí na trojkolku a začne, plné zadosťučinenia, súvisle chrčať a študovať retiazku, roztáčať pedále a žužlať riaditka. Kde tu sa natiahla, kde tam šibla chvostíkom, a samopašne sa olízala, patril jej celý svet a chráň toho kto by skúsil siahnuť na jej autoritu. Tvárila sa milo, nekonfliktne, oddané oči bez náznaku zákernosti upierala len na svojho majiteľa, na mňa. A tá jej autorita, tá ma znepokojovala.

  • 30. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Vianočný pocit viny

Katarína Kalivodová

Vianočný pocit viny

Začína to tým, že 24-tého začnete ľahkú online debatu so svojím priateľom/kou, poprajete mu šťastné a tak ďalej a po zahrievacích otázkach s nádychom situačného humoru prejdete na vážnu tému. "Ja nemám ani jeden darček, a to doslova ani jeden!". Čím mu doslova nepriamo naznačíte, že ani pre neho. Dobre ste mu nahrali a zotočky naťuká do klávesnice on: "Kokos ani ja, ani jeden!". Čím vám on doslova nepriamo povie, že ani on pre vás. Vy: "Nemám kedy, neviem čo, a veď neriešim to, poznáme sa predsa, som strašná kamoška." On:" Nie, nie je to tvoja vina, to ja som strašná kamoška" Vy:" Nie to ja...". Po pár sebabičovacích vetičkách sa dohodnete na tom, že sa máte radi aj keď ste si navzájom nič nekúpili. Tak ako minulý rok a tak ako aj budúci rok.

  • 24. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Som krátkozraká, vidím iba svoje dieťa

Katarína Kalivodová

Som krátkozraká, vidím iba svoje dieťa

Vonku padajú ťažké, mokré vločky. Zase! A ide šibačka. Je osem hodín večer miestneho času, kojenecká základňa na devine. Stojí v potemnelej izbe, pozerá z okna, dieťa už zaspalo a pokojne dýcha. Ťažko sa jej pozerá na tie vločky lebo... nevie zaostriť. To preto, že sa pozerá väčšinu času už len meter pred seba, na svoje dieťa.

  • 8. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Krvavá horúčka šestonedeliek

Katarína Kalivodová

Krvavá horúčka šestonedeliek

Mám ploché brucho. Sledujem ako steká voda do odtoku aj s posledným stehom, s ktorým odišlo predchádzajúcich desať lunárnych mesiacov. So všetkým čo k nim patrilo...

  • 7. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
reklama
Butterfly effect

Katarína Kalivodová

Butterfly effect

Motýľ žije 14 dní. Jedného dokonávajúceho som našla. Najprv som sa ho pokúšala resuscitovať, ale vyzeral spokojne, nezdalo sa, že by niečo nestihol. Keď porovnám jeho celý život so svojimi poslednými dvoma týždňami zisťujem, že čím väčší mozog máte, tým dlhšie musíte žiť, aby ste cítili satisfakciu. I keď... niektorým by nepomohlo žiť ani do smrti.

  • 21. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Z múzea utiekla vypreparovaná šablozubá tigrica a chodí na pohovory

Katarína Kalivodová

Z múzea utiekla vypreparovaná šablozubá tigrica a chodí na pohovory

Nadetá v dresskodexovom habite sedím v buse, tvárim sa, že ja nie som ja a premietam nad tým ako zosúladiť reč tela a slovnú reč, aby som neupadla do podozrenia, že vlastne vôbec nechcem byť p.k. (bližšie (neurčené) k(p)ovolanie). Vynárajú sa mi poklony z gymnázia: „Katka, vy by ste mohli robiť hocičo". A hneď nato článok z učebnice nemčiny Themen Neu - „Kein Geld für Irokesen". Ukľudňujem sa, číro predsa nemám. V závese nato povzbudivé slová Niky: „Ty víš aj kreslit, aj tancovat, aj gumu víš skákat". No skúsim to uviesť v CVčku - špeciálne znalosti.

  • 17. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 27
Zablúdená ovečka ja vs. svedkyňa Jehovova čoby austrálska kelpia

Katarína Kalivodová

Zablúdená ovečka ja vs. svedkyňa Jehovova čoby austrálska kelpia

Sedím s dvoma kamoškami na pive. Objednali si pizzu a ja rozmýšľam či si idem medzičasom von zapáliť. Chcela som prestať. Práve dnes som si to sugerovala. Vždy predtým ako som si jednu prižla. Bože ako pekne je. Tak im čmajznem jeden trojuholník, ok boli dva a idem von. Cítim sa skazene. Ja čistá duša v tele Márie Magdalény vyťahujem ružovú petru slimku, prekladám nohu cez nohu a rozmýšľam či tie šaty predsa len nie sú prikrátke. Vraj ste ten/tá/to ako sa prezentujete navonok.

  • 15. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 23
Pohľad zdola

Katarína Kalivodová

Pohľad zdola

Pôvodne námet na dokument. Zvláštna forma, ale nechajte sa inšpirovať. Akákoľvek podobnosť s reálnymi osobami je čiste náhodná :). V sedemnástich na ihrisku v škôlke som „uspala" spolužiačku. Čupnete si, asi minútu hyperventilujete, postavíte sa, prekrížite ruky na hrudníku, sparingpartner vás zozadu objíme a stlačí zopnuté ruky. Zlyháva obeh, nasleduje pád na zem a halucinácie, zrakové aj sluchové. Nevedela som čo robím. Zostal vo mne rešpekt a strach. Kamarátka chcela hneď nato uspať ešte raz. Vraj mala krásne výjavy z detstva, videla deti, počula ich krik.

  • 16. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Goodnight lovers - s podtitulom Extáza svätej Terezy

Katarína Kalivodová

Goodnight lovers - s podtitulom Extáza svätej Terezy

Exteriér, obraz 1. Vystupujeme na Bratislavských Nivách a naša prvá cesta vedie do galérie Cvernovka. Je to továrenská budova dýchajúca atmosférou miesta činu, čakáte už len kriedou obkreslenú siluetu. Slúži ako skvot, ateliér, už spomenutá galéria, paintballové ihrisko a hlavne... ako sústredisko alternatívy. Koncentrovaná vzorka mladých umelcov popíjajúcich víno načrtla linku, ktorá sa vinula naprieč celým večerom.

  • 15. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu